Manager Transport, Schiphol

Heb jij hart voor logistiek?

Ben jij een ervaren leidinggevende manager in de transport en logistiek en denk jij graag mee over verbeteringen en structuur aanbrengen in processen? Dan heeft IWS een leuke uitdaging voor jou als Manager Transport!

Hoe ziet de functie eruit?

Als manager Transport ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse planning en het monitoren van de verzendingsactiviteiten. Dit is voornamelijk luchtvracht en bevoorrading van bouwmaterialen. Het is jouw taak om te zorgen dat elke lading op tijd, efficiënt en volgens de verwachtingen van de klant wordt geleverd. Je bent het centrale aanspreekpunt voor het management, collega’s, de chauffeurs en klanten op het gebied van de planning en transportactiviteiten.

Dit doe je niet alleen, er is een team van ruim 4 fte beschikbaar om je hierbij te ondersteunen. Ook werk je nauw samen met de collega’s van onder andere de afdelingen wagenparkbeheer en administratie, zodat alles vlekkeloos kan verlopen. Daarnaast neem je deel aan het MT, waarin jullie elkaar op de hoogte houden van ieders afdeling, nieuwe ontwikkelingen, voortgang(en) en de onderlinge samenwerking optimaliseren.

Kortom, je houdt je voornamelijk bezig met;

  • De dagelijkse planning, toezicht houden op de uitvoering en monitoring van de verzendactiviteiten;
  • Zorgdragen voor een optimale inzet chauffeurs en materiaal;
  • Het monitoren van uitbesteedt transport naar derden en depots;
  • Bewaken van transportopdrachten;
  • Processen analyseren, optimaliseren en coördineren;
  • Signaleren en doorpakken bij geval van incidenten;
  • Contact onderhouden met klanten en leveranciers;
  • Coachen en begeleiden van planners (4fte);
  • Tarifering van transportopdrachten bepalen / bespreken;
  • Overleg inzet bedrijfsvloot met wagenpark beheerder;
  • Bewaken KPI’s;
  • Periodiek, conform een kwaliteitscyclus, doelstellingen aanpakken.

 

Wat vragen wij van jou?

Om succesvol te zijn in deze leuke functie is een combinatie van motivatie, opleiding, vaardigheden, eigenschappen en ervaring essentieel. Een greep uit wensen die wij hebben;

  • Je hebt ten minste 1 jaar leidinggevende ervaring (eis);
  • In het bezit van eigen vervoer;
  • Ervaring in de logistiek, of met logistieke en/of transport processen (eis);
  • In het bezit van een afgeronde HBO opleiding in bijvoorbeeld logistieke richting of bedrijfskunde;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Beschikbaar voor 40 uur per week;
  • Analytisch denken;
  • Verantwoordelijkheid nemen;
  • Kunnen inspireren en motiveren;
  • Aantoonbare ervaring in het ad-hoc plannen en coördineren;
  • Grote motivatie om jezelf en je collega’s verder te ontwikkelen.

Wat bieden wij?

  • Salaris conform cao beroepsgoederenverkeer (BGV), tussen de € 3.553,14 – € 4.554,66 (op basis van 40 uur per week);
  • Prettige en collegiale werkomgeving;
  • 24 vakantiedagen en 3,5 atv-dag per jaar;
  • Vakantiegeld 8% op jaarbasis;
  • Reiskostenvergoeding conform cao;
  • Laptop en telefoon;
  • Opleidingsbudget voor persoonlijke ontwikkeling;
  • Cao beroepsgoederen vervoer;
  • Flexibele werktijden.

Enthousiast? Stuur dan je cv en motivatie naar hr@iws-schiphol.nl.

    Direct solliciteren:

    Vul a.u.b. alle velden correct en volledig in.

    Upload hier jouw recente c.v.


    Upload hier jouw motivatie


    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

    Wie zijn wij?

    Wij zijn Independent World Services gevestigd in Rozenburg-Schiphol. Wij zijn een jong en gezond transportbedrijf met een warehouse van 7000 m3 en een modern wagenpark. Wij werken voornamelijk in de luchtvracht en in de distributie van bouwmaterialen.

    Ben je enthousiast geworden van deze functie binnen ons bedrijf? Stuur dan jouw motivatie en CV naar: hr@iws-schiphol.nl en wie weet ben jij binnenkort onze nieuwe collega!

    Deel deze vacature